16.10.09

Addons

När jag köpte min förra dator pratade min kompis om AddOns till WoW. Tidigare hade jag endast haft ett fåtal, men ingen av dem var för kosmetiska skäl. Så en dag skickade min kompis en mapp med lite "starter"-addons just för att jag hade börjat bli lite intresserad av att ändra om mitt UI (user interface). Jag började och blev helt fast. Givetvis såg mina första versioner inte så superbra ut, men jag var nöjd för jag hade gjort allt själv. Några dagar brukade jag bara logga in för att prova på att göra något nytt. Det var beroendeframkallande!

När jag var som aktivast med att göra UI, brukade jag posta det på ui & macro forumet. Och till min förvåning började massor med folk skicka mail, både ingame och utanför och ville ha hjälp med att få ihop ett snyggt och anpassat ui. Jag blev väldigt smickrad. Jag tog emot de flesta request och .rarade ihop en mapp med lite addons. Och ibland byggde jag ihop ett ui åt folket. Efter ett tag blev alla request för mycket, jag hade inte tid att själv bygga ihop något eller att spela spelet. Jag betalade trots allt inte 12euro i månaden för att bara sitta och mecka med ui åt andra. Så efter det höll jag mig till att fixa mitt egna och mina kompisars.

Såhär ser ett default ui ut, när inget alls är gjort.

Och såhär ser det ut efter några timmar!
Och inte har så mycket onödigt bajs på skärmen

EDIT: Blogger dödade kvallan på bilderna lite, de är mycket skarpare annars, 1680x1050 :(

Inga kommentarer: