14.5.10

Byte av dator

Jag har länge tänkt att jag skulle göra mig av med min stationära dator och byta till en laptop åter igen. Jag har inga planer på att återvända till Azeroth och då känns det inte speciellt lönt att ha en stor dator som bara tar plats. Jag är ganska trött på att använda mig av Windows, krasch och inte så superpålitligt att använda. Så att byta till OSX är redan bestämt. Och då har jag mer eller mindre bestämt mig för en MacBook Pro! Jag tittar på 15'' samt 17'', eftersom jag gillar min stora skärm jag har nu vill jag helst inte gå allt för långt bakåt i storlek. Men samtidigt vill jag inte ha en monsterstor laptop. Skillnaden mellan datorerna är inte så stor, förutom skärmarna, den ena har en Intel Core i7 processor och andra en intel Core i5. Vilket inte spelar så stor roll egentligen, då båda är tillräckligt snabba för det ändamål jag ska använda den till. Men vad som spelar roll är priset för dessa bjässar. 21495 kr för 15'' och 22995 kr för 17''. Mmm det svider, och det är inte några pengar jag kan slänga ut just nu, det får bli till framtiden. Perfekt, för jag måste bestämma mig för vilken jag vill ha. Tillsvidare får jag nöja mig med en iPod Touch som ska införskaffas snart.
Åh kära dator, du är så fin.







amber gris - 銀色のコフィン


1 kommentar:

zoraboa sa...

När man väl kommit över en så stor summa som 20000 kr känns inte 1500 hit och dit som en sån stor skillnad. Jag hade alltså satsat på 17".